بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > مهاجرت : چه کسانی ویزای ترکیه 2024 نیاز دارند؟

چه کسانی ویزای ترکیه 2024 نیاز دارند؟

ویزای ترکیه 2024

چه کسانی به ویزای ترکیه نیاز دارند؟

آیا در سال 2023 یا 2024 برای تعطیلات یا سفر کاری به ترکیه می روید؟ همه مسافران توریستی و تجاری باید از قبل برای ویزای ترکیه اقدام کنند، مگر اینکه با پاسپورت اروپایی یا کارت شناسایی اروپایی سفر کنند. شرایط ویزا برای مسافرانی با ملیت بریتانیایی و ایرلندی اعمال می شود. همچنین کودکان زیر سن قانونی تنها در صورتی پذیرفته می شوند که ویزای ترکیه، پاسپورت اروپایی یا کارت شناسایی اروپایی خود را داشته باشند.

ویزای الکترونیک ترکیه چیست؟

این یک مجوز رسمی سفر از طرف دولت ترکیه برای ورود به این کشور از طریق زمین، دریا یا هوا است. هنگامی که این وب سایت ویزای ترکیه را ذکر می کند، همیشه به نوع الکترونیکی آن اشاره می کند که به عنوان (ویزا الکترونیک ترکیه) “e-visa Turkey” شناخته می شود. شما می توانید برای این مجوز سفر کاملا به صورت آنلاین درخواست دهید و پس از اعطای آن ، مجوز مذکور از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود (مثلاً ویزا الکترونیک). شما می توانید یک درخواست برای خود، برای شخص دیگری یا برای کل مهمانان سفر به یکباره ارسال کنید.

 

شرایط اخذ ویزای ترکیه در سال 2024

برای استفاده از ویزای الکترونیکی ترکیه باید تعدادی از شرایط را رعایت کنید. در زیر، مهمترین الزامات و شرایط به صورت خلاصه آورده شده است( برای سفرهای گردشگری و تجاری). اطلاعات بیشتر را می توانید در صفحه شرایط ویزای ترکیه  پیدا کنید.

  • سفر شما یک هدف گردشگری یا تجاری دارد.
  • با پاسپورت معتبر سفر می کنید. شهروندان بریتانیایی و ایرلندی و اتباع بریتانیا (خارج از کشور) واجد شرایط دریافت این ویزا هستند. مسافران برخی از کشورها نیز می توانند با کارت شناسایی خود (ID card) سفر کنند.
  • با پاسپورت سفر می کنید؟ پس از ورود شما به ترکیه باید حداقل شش ماه دیگر اعتبار داشته باشد.
  • در طول اقامت خود نمی توانید به استخدام یک شرکت ترکیه ای در آیید.
  • در طول اقامت خود نمی توانید در یک موسسه آموزشی ترکیه تحصیل کنید.

استثنائات برای ویزا

آیا پاسپورت یکی از کشورهای معاف از ویزا دارید؟ پس برای ورود به ترکیه نیازی به ویزا ندارید. آیا با کشتی کروز وارد ترکیه می شوید؟ اگر قصد دارید بیش از ۷۲ ساعت در ساحل بمانید، باید برای ویزای ترکیه اقدام کنید. تغییر پرواز و ترانزیت در فرودگاه ترکیه بدون ویزای ترکیه نیز امکان پذیر است، اما در طول مدت توقف، اجازه خروج از فرودگاه را ندارید. آیا شما راننده کامیون، فیلمبردار یا باستان شناس هستید؟ شما واجد شرایط ویزای الکترونیکی نیستید، باید برای ویزای استیکر در سفارت ترکیه اقدام کنید. به همین ترتیب، اگر شرایط ویزای ترکیه را که در بالا ذکر شد ندارید، باید به سفارت گزارش دهید زیرا درخواست شما به صورت آنلاین ارسال نمی شود. به عنوان مثال می توان به نداشتن پاسپورت معتبر اشاره کرد، اما در عوض می خواهید با مدارک (سند) اقامت خود سفر کنید.

مدت اعتبار و حداکثر مدت اقامت

قوانین را دنبال کنید و از جریمه، اخراج یا ممنوعیت اجتناب کنید. ویزای ترکیه 180 روز اعتبار دارد. این دوره اعتبار همانطور که در فرم درخواست آنلاین ذکر شده است از تاریخ ورود شروع می شود. در طول این 180 روز، شما مجاز به اقامت حداکثر 90 روز در ترکیه هستید. اینها می توانند متوالی باشند یا به بخش های جداگانه تقسیم شوند. اطلاعات بیشتر در مورد اعتبار، تمدید، تمدید و انقضای ویزا را می توانید در صفحه مربوط به اعتبار ویزا ترکیه بیابید.

مثال: شما فرم درخواست ویزای الکترونیکی ترکیه را در 1 فوریه پر می کنید. در آن، شما نشان می دهید که ویزا باید از اول مارس معتبر باشد. اعتبار ویزا از آن تاریخ به مدت 180 روز تا 28 آگوست خواهد بود. بین 1 مارس تا 28 آگوست، شما می توانید حداکثر 90 روز در ترکیه بمانید. این می تواند به صورت یک اقامت 90 روزه متوالی باشد. اما همچنین می تواند به صورت سه سفر جداگانه به ترکیه باشد و هر بار 30 روز در این کشور اقامت داشته باشید. شما می توانید تعداد نامحدودی سفر به ترکیه داشته باشید، تا زمانی که حداکثر اقامت از 90 روز تجاوز نکند و همه آنها تحت دوره اعتبار کلی ویزا 180 روزه قرار می گیرند.

تحویل منظم یا درخواست فوری

ویزای ترکیه معمولاً ظرف 3 روز تحویل داده می شود. امروز یا فردا عازم ترکیه هستید؟ بنابراین ارائه یک درخواست فوری می تواند عاقلانه باشد. درخواست های فوری بلافاصله توسط خدمات مهاجرت بررسی می شود و به طور متوسط در عرض 14 دقیقه اعطا می گردد. این بدان معناست که با درخواست فوری، می توانید 14 دقیقه پس از پرداخت، انتظار ایمیل حاوی ویزای الکترونیکی خود را داشته باشید. مهم است که ویزا را پرینت بگیرید و در سفر به ترکیه با خود ببرید. پرینتر ندارید؟ می توانید نسخه دیجیتال ویزای ترکیه خود را بر روی گوشی یا تبلت خود ارائه دهید.

شما می توانید خیلی سریع و راحت برای ویزای الکترونیکی ترکیه اقدام کنید.

آیا به ویزای ترکیه نیاز دارید؟ تمامی مسافران تجاری یا توریستی که به ترکیه می روند و تابعیت یکی از کشورهای معاف از ویزا را ندارند باید برای ویزای اجباری ترکیه اقدام کنند. از سال 2014، این شرط را می توان با درخواست آنلاین برای ویزای ترکیه برآورده کرد.

لطفا توجه داشته باشید: آیا می خواهید کمتر از 90 روز در تعطیلات یا سفر کاری در ترکیه بمانید؟ اگر تبعه بریتانیا، ایرلند، هلند، بلژیک یا هر کشور دیگری در اتحادیه اروپا هستید، از سال 2020 دیگر برای این اهداف نیازی به ویزا ندارید. از آن زمان تاکنون، اطلاعات این وبسایت در مورد ویزای ترکیه به روز نشده است.

اخذ ویزای کار ترکیه چقدر هزینه دارد

برای یک اجازه کار در خواست از داخل و یا خارج از ترکیه و همچنین یک قرارداد کار و یا پیشنهاد کاری مورد نیاز می باشد . بعد از این مرحله اسناد شما و کارفرمای شما باید به اداره MLSS برود و ظرف مدت ۹۰ روز به طول خواهد انجامید.

مهاجرت کاری

پست های مرتبط

چگونه در تهران برای مهاجرت به آلمان اقدام کنیم؟

آلمان، یکی از پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین کشورهای اروپایی که در سال‌های اخیر…

۲۵ مهر ۱۴۰۳

مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر و شرایط جاب آفر کانادا

وقتی صحبت از مهاجرت به کانادا می شود، جاب آفر یکی از…

۲۲ مهر ۱۴۰۳

درآمد بستنی‌ فروشی در کانادا + نحوه راه‌اندازی

درآمد بستنی‌ فروشی در کانادا به فاکتورهای مختلفی از جمله مکان، میزان…

۱۴ مهر ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید