بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > مهاجرت : مشاغل مورد نیاز آلمان؛ 8 شغل پرتقاضا

مشاغل مورد نیاز آلمان؛ 8 شغل پرتقاضا

به دلیل نیاز کشور آلمان به برخی از مشاغل، در این مقاله به مشاغل مورد نیاز آلمان اشاره خواهیم نمود. کشور آلمان به عنوان فرصتی برای جوانان شناخته می شوند تا در سنین جوانی مهاجرت کنند و بتوانند به اهدافشان در آن کشور دست پیدا کنند. پس از آن که مقاله را تا انتها خواندید با توجه به تخصص و حرفه ای که دارید می توانید تصمیم بگیرید که در کدام یکی از مشاغل مورد نیاز آلمان قصد فعالیت دارید. ابتدا به ویژگی آلمان برای مهاجرت کاری اشاره خواهیم کرد.

چرا آلمان مقصد خوبی برای مهاجرت کاری است؟

پس از خواندن تمامی پاراگراف ها در انتها می توانید از خدمات بهینه سازی سایت بهره مند شوید. سالیان سال است که آلمان به عنوان کشور و موقعیت جغرافیایی مناسب شناخته شده است که می توان در آن کسب و کار خود را گسترش داد. کشور آلمان سابقه و تجربه خوبی جهت استفاده از علم و پیشرفت اقتصاد خود و استفاده از جوانان  ماهر و با سواد داشته است. از همین رو با برنامه های چندین ساله و رو به جلویی که این کشور دارد از آن به عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرت کاری یاد می شود. اقتصاد آلمان سال ها به مردم جهان ثابت کرده است که جز با ثبات ترین اقتصاد ها است و از همین رو مردم از دیگر کشور ها می توانند با خیال راحت در این کشور سرمایه گذاری های طولانی مدت داشته باشند. در ادامه این مقاله قرار است به 8 شغل پرتقاضا و پرطرفدار در آلمان بپردازیم تا در صورت واجد شرایط بودن، از چنین شغل هایی در آلمان بهره مند شوید.

 

8 شغل پرتقاضا در آلمان

1- توسعه فناوری اطلاعات و نرم افزار

همانطور که میدانید کشور آلمان جز کشور های توسعه یافته در اروپا و جهان است. به همین خاطر است که شغل هایی که مربوط به فناوری اطلاعات و تکنولوژی و پیشرفت در فناوری هستند، تقاضای خوبی در آلمان دارند. در واقع کشور آلمان همیشه سعی در این داشته تا افراد جوان و با انگیزه و با شواد را برای مشاغلی چون نرم افزار و اطلاعات به خدمت بگیرد. متخصصان زیادی همواره در این رشته مشغول به کار هستند و در حال گرفتن ترفیع و افزایش حقوق در کار خود هستند. پیشنهاد می شود در صورت داشتن تجربه کاری و علاقه، در زمینه فناوری و اطلاعات مشغول به مار در کشور آلمان شوید.

2- مهندسی عمران

کشور آلمان فرصت و شانس خوبی برای مهندسان به خصوص در زمینه عمران در نظر گرفته است. زیرا آلمان اهمیت زیادی به سازه های درون شهر می دهد و مهندسان از حقوق و مزایای خوبی برخوردار هستند. همچنی مهندسی در دیگر رشته ها مانند مکانیک و برق از تقاضای خوبی در آلمان برخوردار هستند. این نکته را بدانید، مهندسانی که در رشته الکترونیک فعالیت دارند می توانند جایگاه خوبی در آلمان داشته باشند. به طور در اختیار داشتن مدرک مهندسی در رشته هایی مثل مکانیک، عمران و دیگر رشته هایی که ذکر شد، شانس موفقیت شما در این کشور را افزایش می دهد.

3-  پرستاری و مراقبت های بهداشتی

کشور آلمان در سال های گذشته همواره رو به کشوری می رود که جز کشور های سالمند حساب می شود. قاعدتا نیاز به مراقبت های بهداشتی از سالمندان و نیاز به نیروی جوان در این کشور بیشتر می شود. طبق آمار هایی که بدست آمده، پرستاران و متخصصان زیادی از کشور های مختلف به آلمان مهاجرت می کنند. اگر قصد دارید تا به عنوان یک پزشک متخصص یا پرستار حرفه ای در آلمان مشغول به کار شوید نیازمند تسلط به زبان آلمانی هستید. خوب است بدانید که متخصصان در آلمان سالیانه درآمدی حدود 39 هزار یورو دارند.

4- حسابداری

رشته حسابداری و مالی در آلمان بسیار رشته های پر رقابتی هستند. مشاغل حسابداری و امور مالی از جمله مشاغل پرتقاضا در آلمان می باشند. آلمان بخش مالی گسترده ای دارد که شامل بانک ها، شرکت های سرمایه گذاری و شرکت های بیمه می شود. خدمات کارشناسان در این زمینه در مراکز مالی عمده شهرهای بزرگ آلمان مانند فرانکفورت، مونیخ و هامبورگ مورد تقاضا است، جایی که سوابق مالی تجاری برای اقتصاد محلی بسیار مهم است. میانگین حقوق سالانه هم حسابداری و هم امور مالی در آلمان حدوداً 39195 یورو الی 49000 یورو است.

5- مترجم

یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین رشته بین جوانان ایران و اروپا مترجمی است که کشور آلمان حمایت خوبی از مترجمان می کند. افراد می توانند به عنوان یک مترجم حرفه ای زبان انگلیسی و دیگر زبان ها در کشور آلمان مشغول به فعالیت شوند. مترجمان حرفه ای که دارای مجوز تدریس معتبر هستند در سال تا 30 هزار یورو درآمد خواهند داشت. مترجمی شغلی است که فرد مترجم نیازمند تجربه کاری بالا است، اما با این حال یک فرد جوان 21 الی 30 ساله می تواند برای حرفه مترجمی به آلمان مهاجرت کند و از درآمد خوبی برخوردار باشند.

6- مهندس برق

کشور آلمان به دلیل آن که تمرکز بالایی بر فناوری و نوآوری دارد، تقاضای زیادی برای مهندسان برق وجود دارد. بخش صنعت در آلمان بسیار قوی است و بسیاری از شرکت ها در حال تلاش برای پیشرفت سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خود هستند. در نتیجه، وجود مهندسین برق ماهر برای طراحی و توسعه این سیستم ها و همچنین پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای انرژی های تجدیدپذیر، بسیار مورد نیاز است. برای پاسخگویی به این تقاضا، دولت آلمان اقداماتی را برای حمایت از آموزش مهندسان برق از جمله تأمین مالی تحقیق و توسعه و حمایت از برنامه های آموزشی انجام داده است.

7- دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی از جمله رشته هایی است که در 10 سال گذشته پیشرفت و گسترش خوبی در جهان داشته است. رشته و حرفه ای که به واسطه آن خدمات و محصولات خود را طی فرایند های خاصی به فروش بیشتر می رسانید. اما تمامی این فرایند در دنیای دیجیتال صورت می گیرد. آلمان کشوری است که تلاش دارد تا جوانان فعال و با انگیزه را در حرفه دیجیتال مارکتینگ جذب و حمایت کند.

8- کارآفرینی

در آلمان، دولت و سازمان‌های مرتبط با توسعه کسب‌وکار، محیط مناسبی را برای رشد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ایجاد کرده‌اند. این حمایت ها شامل حمایت مالی، دسترسی به بازارهای بین‌المللی و ایجاد شبکه‌های تعاملی است. زیرساخت‌های فنی و فناوری در آلمان بسیار پیشرفته است که به کارآفرینان کمک می‌کند تا ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کنند. مهارت‌هایی مانند مدیریت تیم، برنامه‌ریزی مالی، بازاریابی و … که برای کارآفرینان و مدیران کسب‌وکار بسیار مهم هستند. همچنین، درک قوانین مالی و مالیاتی آلمان نیز ضروری است تا به خوبی مدیریت مالی کسب‌وکار خود را انجام دهید.

نتیجه گیری

اگر مقاله را با دقت خوانده باشید متوجه هشت شغل پرتقاضا در آلمان شده اید. این مشاغل به خوبی می توانند جوانان با سواد و آینده دار را در کشوری همچون آلمان به موفقیت برسانند. اما بحث دیگری که قابل مطرح است خدمات مربوط به سایت و سئو سایت است که توسط تیم وب رمز انجام می شود. اگر قصد بهتر دیده شدن سایت خود را دارید و قصد خرید دامنه و دیگر خدمات مربوطه به سایت خود را دارید، می توانید از تیم حرفه ای وب رمز با بهترین تعرفه و عالی ترین کیفیت ممکن بهره مند شوید. تمامی خدمات سایت توسط وب رمز انجام خواهد شد.

مهاجرت کاری

پست های مرتبط

چگونه در تهران برای مهاجرت به آلمان اقدام کنیم؟

آلمان، یکی از پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین کشورهای اروپایی که در سال‌های اخیر…

۲۵ مهر ۱۴۰۳

مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر و شرایط جاب آفر کانادا

وقتی صحبت از مهاجرت به کانادا می شود، جاب آفر یکی از…

۲۲ مهر ۱۴۰۳

درآمد بستنی‌ فروشی در کانادا + نحوه راه‌اندازی

درآمد بستنی‌ فروشی در کانادا به فاکتورهای مختلفی از جمله مکان، میزان…

۱۴ مهر ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید