بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > مهاجرت : استقبال کانادا از متخصصان کارهای فنی

استقبال کانادا از متخصصان کارهای فنی

کانادا از آن دسته کشورهای پیشرفته و مدرن به شمار می‌آید که در حوزه‌های مختلف نیاز به نیروی کار متخصص دارد، به همین دلیل برنامه‌های متنوعی را برای مهاجرت آن‌ها تعریف کرده است. متخصصان کارهای فنی افراد توانمندی هستند که در بیشتر حوزه‌های مختلف مشکلات کشور کانادا را برطرف می‌کنند، بنابراین در تمامی ایالت‌ها استقبال خوبی از آن‌ها خواهد شد.

اگر در یکی از حوزه‌های فنی سابقه کار خوبی دارید و می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید، باید قبل از هرگونه اقدامی اطلاعات کاملی درباره روش‌های مهاجرت، شرایط فعالیت در کانادا، بهترین شهرهای کانادا برای متخصصان فنی و میزان درآمد آن‌ها به دست بیاورید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به طور کامل این موضوعات مهم را مورد بررسی قرار دهیم.

درآمد متخصصان فنی در کشور کانادا

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که متخصصان فنی قبل از آغاز فرایند مهاجرت با آن آشنا می‌شوند این است که میزان درآمد یک متخصص فنی در کشور کانادا بر اساس چه فاکتورهایی تعیین می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که میزان درآمد متخصصان فنی به فاکتورهای مختلفی از جمله نوع شغل، شهر محل زندگی، سابقه کار، مدرک تحصیلات، تعداد ساعات کاری و میزان مهارت آن بستگی دارد، بنابراین نمی‌توان عدد ثابتی را برای درآمد این دسته از متخصصان در نظر گرفت. در جدول زیر می‌توانید بهترین شغل‌های فنی در کانادا را به همراه میانگین درآمد (به‌ازای 8 ساعت کار در روز) آن‌ها مشاهده کنید:

بهترین شغل‌های فنی در کانادا میزان درآمد سالیانه
مدیر ساخت‌وساز 117750 دلار کانادا
تکنسین پاورلاین 110746 دلار کانادا
حفاری نفت و گاز 112320 دلار کانادا
لوله کش مکان‌های صنعتی 116438 دلار کانادا
برق صنعتی 106560 دلار کانادا
مکانیک تهویه 91180 دلار کانادا
برق کار مسکونی یا تجاری 86400 دلار کانادا
مکانیک ماشین‌های سنگین 97920 دلار کانادا
لوله کش آب و گاز 89280 دلار کانادا
نجاری 80640 دلار کانادا
جوشکاری 73440 دلار کانادا
تکنسین خدمات خودرو 68400 دلار کانادا

 

البته درآمد ناخن کار در کانادا هم بسیار بالاست و متقاضیان دریافت خدمات ناخن در این کشور، بسیار زیاد هستند.

روش‌های مهاجرت متخصصان فنی به کانادا

متخصصان فنی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا روش‌های مختلفی در پیش دارند که بر اساس علاقه و شرایط خود می‌توانند بهترین گزینه را انتخاب کنند. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش‌هایی هستند که به‌عنوان یک متخصص فنی می‌توانید برای مهاجرت به کانادا انتخاب کنید.

چگونه برای کانادا اپلای کنیم؟

اکسپرس انتری نیروی کار فنی فدرال (FSTP)

برنامه اکسپرس انتری (Express Entry) یک سیستم آنلاین برای مهاجرت کاری به کانادا است که متخصصان فنی در تمامی حوزه‌ها با ورود به آن و ایجاد پروفایل، می‌توانند برای دریافت شغل‌های متنوع رقابت کنند. سیستم اکسپرس اینتری بر اساس معیارهای مختلفی مانند سن، میزان تحصیلات، سابقه کار، مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی، میزان انطباق‌پذیری یا داشتن پیشنهاد شغلی به شما امتیاز خواهد داد، هرچه میزان امتیازات شما بیشتر باشد، امکان پیدا کردن شغل و ارتباط با کارفرماهای کانادایی بیشتر می‌شود.

سیستم اکسپرس اینتری شامل چند برنامه مختلف می‌شود که اکسپرس انتری نیروی کار فنی فدرال (FSTP) کی از آنها به شمار می‌آید، در واقع استقبال از نیروهای فنی در کشور کانادا آن‌قدر عالی است که برای آنها یک برنامه جداگانه در نظر گرفته‌اند.

نکته مهمی که باید درباره برنامه اکسپرس انتری نیروی کار فنی فدرال بدانید، امتیاز کمتر آنها در سیستم جامع رتبه‌بندی (Comprehensive Ranking System) نسبت به سایر متقاضیان سیستم اکسپرس اینتری است. معمولاً در سیستم اکسپرس اینتری تحصیلات یک مزیت عالی به شمار می‌آید و شانس افراد را برای دریافت شغل و مهاجرت به کانادا بیشتر می‌کند. البته آن دسته از متخصصان فنی که علاوه بر سابقه کار دارای مدرک تحصیلی هستند، می‌توانند امتیاز این مرحله را هم کسب کنند.

برنامه نامزدهای استانی برای متخصصان فنی

برنامه نامزدهای استانی بعد از برنامه اکسپرس اینتری، مهم‌ترین روش برای مهاجرت نیروهای متخصص فنی است، این برنامه برخلاف اکسپرس اینتری فدرال نیست و هریک از استان‌های کانادا (به‌غیراز استان کبک) بر اساس جمعیت و میزان نیاز خود به نیروهای متخصص و ماهر برنامه خود را اعلام می‌کند.

فاکتورهای واجد شرایط بودن برای برنامه نامزدی استانی، مختص استان‌ها است. یعنی هریک از استان‌های کانادا شرایط خاص خود را برای پذیرش نیروی کار متخصص دارند. البته باید بدانید که هرچه سابقه کار بالا، تحصیلات عالی و مدرک زبان قوی‌تری داشته باشید، شانس پذیرش شما در ایالت‌های مختلف کانادا بالاتر می‌رود.

تحصیل در کانادا

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت متخصصان فنی به کشور کانادا، تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور است. معمولاً اخذ ویزای تحصیلی به نسبت ویزای کاری راحت‌تر خواهد بود، به همین دلیل متخصصان فنی در دانشگاه و یا کالج کانادا پذیرش می‌گیرند و در کنار اخذ مدرک معتبر، شغل مناسبی را در کشور کانادا پیدا می‌کنند.

همان‌طور که گفتیم، داشتن مدرک تحصیلی یک امتیاز عالی در کشور کانادا به شمار می‌آید و روی میزان دستمزد شما هم تأثیر می‌گذارد، بنابراین اخذ مدرک تحصیلی در کانادا می‌تواند یک روش عالی برای مهاجرت و پیدا کردن یک شغل پردرآمد باشد.

شرایط مهاجرت به کانادا برای متخصصان فنی

در صورتی که به‌عنوان یک متخصص فنی قصد مهاجرت به کانادا را دارید، باید یک‌سری شرایط خاص داشته باشید تا بتوانید به هدف خود برسید. از جمله مهم‌ترین شرایط مهاجرت متخصصان فنی به کانادا، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سن و سال در مهاجرت متخصصان فنی اهمیت بالایی ندارد، اما هرچه سن شما جوان‌تر باشد، در سیستم اکسپرس اینتری امتیاز بیشتری می‌گیرید.
  • باید 2 سال تجربه کار تمام وقت در 5 سال اخیر (3120 ساعت) داشته باشید. (نامه work reference از کارفرمای کنونی یا سابق خود برای اثبات)
  • باید 4 سال کار نیمه وقت در 5 سال اخیر (3120 ساعت) داشته باشید. (نامه work reference از کارفرمای کنونی یا سابق خود برای اثبات)
  • از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی معتبر برای یک موقعیت شغلی تمام وقت داشته باشید. (جاب آفر باید دارای LMIA یا معاف از آن باشد)
  • باید مدرک آزمون آیلتس جنرال IELTS General Training option را برای اثبات توانایی در زبان انگلیسی ارائه کنید.
  • باید مدرک آزمون CELPIP-General عمومی را برای اثبات توانایی زبان فرانسوی ارائه کنید. (در صورت اشتغال در استان‌های دو زبانه کانادا)
  • مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای مطابق با لیست مشاغل مورد نیاز کانادا (TEER3) را داشته باشید.
  • داشتن تمکن مالی لازم برای مهاجرت به کانادا را لازم است (تقریباً 13,213 دلار برای شما و یک نفر از اعضای خانواده، همچنین 3560 دلار به ازای هر نفر اضافه می‌شود)

بهترین شهرهای کانادا برای متخصصان فنی

متخصصان فنی در تمام شهرهای کانادا مورد استقبال قرار می‌گیرند، اما بدون شک وضعیت شغلی و درآمد آنها در برخی از شهرهای کانادا به مراتب بهتر است، مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم بهترین شهرهای کانادا برای متخصصان فنی به شمار می‌آیند.

  • تورنتو
  • ونکوور
  • کلگری
  • اتاوا
  • هالیفاکس
  • ساسکاچوان
  • اکویل

سخن نهایی

متخصصان فنی از آن دسته افرادی هستند که کشور کانادا شرایط را برای مهاجرت آن‌ها فراهم کرده است و حسابی از حضور آن‌ها در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کند. قبل از اینکه برای مهاجرت به کانادا اقدام خاصی را انجام دهید، باید اطلاعات دقیق درباره روش‌های مهاجرت متخصصان فنی، شرایط مهاجرت، بهترین شهرها برای زندگی و میزان درآمد آنها اطلاعات دقیقی کسب کنید. در این مطلب به طور کامل تمامی این موارد را مورد بررسی قرار دادیم، اگر همچنان درباره مهاجرت متخصصان فنی سؤال خاصی دارید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

مهاجرت کاری

پست های مرتبط

چگونه در تهران برای مهاجرت به آلمان اقدام کنیم؟

آلمان، یکی از پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین کشورهای اروپایی که در سال‌های اخیر…

۲۵ مهر ۱۴۰۳

مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر و شرایط جاب آفر کانادا

وقتی صحبت از مهاجرت به کانادا می شود، جاب آفر یکی از…

۲۲ مهر ۱۴۰۳

درآمد بستنی‌ فروشی در کانادا + نحوه راه‌اندازی

درآمد بستنی‌ فروشی در کانادا به فاکتورهای مختلفی از جمله مکان، میزان…

۱۴ مهر ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید