بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی : اخذ ویزای استارتاپ در سال 2023 | شرایط و مزایا + معرفی بهترین کشورها

اخذ ویزای استارتاپ در سال 2023 | شرایط و مزایا + معرفی بهترین کشورها

در حال حاضر همچنان کشورهای مهاجر پذیر روش های مختلفی را برای پذیرش متقاضیان در نظر می گیرند. به طور کلی امکان مهاجرت از طریق ازدواج، تحصیل، کاریابی، سرمایه گذاری و کارآفرینی وجود دارد. در صورتی که جزو آن دسته از افرادی هستید که ایده خلاقانه و استانداردی را در اختیار دارید و میخواهید استارتاپ خودتان را در خارج از کشور تحت یک بستر اقتصادی قدرتمند و گسترده راه اندازی کنید و آن را توسعه دهید، بهترین گزینه مهاجرتی برای شما اخذ ویزای استارتاپ است. در این روش مهاجرتی کشور مقصد با فراهم کردن امکانات و زیرساخت های مناسب جهت راه اندازی انواع کسب و کارها، متقاضیان واجد شرایط که ایده های نو و خلاقانه را در اختیار داشته باشند را جذب کرده و روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کند. چرا که در صورت موفقیت استارتاپ شما، کشور مقصد هم از این موفقیت سود خواهد برد و به همان نسبت شما می توانید از امکانات و فاندهای بیشتری برخوردار شوید.

 

 

در این مطلب قصد داریم به بررسی شرایط کلی اخذ ویزای استارت آپ و مزایای آن بپردازیم و همچنین انواع کشورهای شاخص ارائه دهنده این ویزا را هم به شما معرفی می کنیم.

در صورتی که علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان و تخصصی در زمینه اخذ ویزای استارتاپ هستید، میتوانید به وبسایت apply4residency.com مراجعه کنید.

 

چه کشورهایی ویزای استارتاپ ارائه میدهند؟

به طور کلی در حال حاضر بسیاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها امکان اخذ ویزای استارتاپ را برای متقاضیان واجد شرایط فراهم کرده اند. به عنوان نمونه های شاخصی که از شرایط و بستر بسیار مطلوبی برای راه اندازی استارتاپ برخوردار هستند می توانیم به کشورهای زیر اشاره کنیم:

 

  • کانادا
  • انگلیس
  • فرانسه
  • پرتغال
  • امارات متحده عربی
  • استرالیا
  • آمریکا
  • هلند 
  • ایرلند

 

به طور کلی تمام کشورهای ذکر شده ویژگی ها و شرایط خاص خود را دارند و افراد متقاضی باید متناسب با وضعیت، بودجه و شرایط خود از بین آنها گزینه مناسبی را انتخاب کنند؛ اما در مجموع در سال ۲۰۲۳ تقاضا برای اخذ ویزای استارتاپ کشورهای کانادا، انگلیس، امارات و آمریکا به نسبت بیشتر از کشورهای ارائه دهنده دیگر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای استارتاپ کانادا اینجا کلیک کنید.

 

شرایط کلی اخذ ویزای استارتاپ

اگرچه شرایط اخذ ویزای استارتاپ کشورهای مختلف در جزئیات با یکدیگر تفاوت دارد و ممکن است شرایط و مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای استارت آپ کشور های مختلف در مواردی که در ادامه ذکر می کنیم قرار نداشته باشند؛ اما شرایط کلی برای دریافت این ویزا به شرح زیر است:

 

  • در اختیار داشتن یک ایده خلاقانه، نوآورانه و قابل اجرا در سطح بین‌المللی
  • داشتن بیزینس پلن اصولی و بهینه بر اساس ایده استارتاپی مورد نظر
  • داشتن مدرک زبان مبنی بر تایید دانش مورد نیاز شما به زبان انگلیسی
  • داشتن مدارک شناسایی و هویتی مورد نظر
  • در اختیار داشتن نامه حمایتی و جلب رضایت یک سرمایه گذار Angel Investor Group، Venture Capital Firms و Business Incubators در کشور مقصد
  • داشتن سرمایه و تمکن مالی کافی برای زندگی در کشور مقصد در طول اقامت موقت (میزان سرمایه و تمکن مالی مورد نظر در کشورهای ارائه دهنده متغیر است)

 

ویژگی های یک ایده استارتاپی موفق

در واقع یک ایده استارتاپی موفق، ایده‌ای است که در سطح بین‌المللی قابل اجرا باشد. در واقع هنگامی که درخواست ویزای استارت آپ را به کشور مقصد می دهید، باید بتوانید از ایده خود دفاع کنید و سرمایه‌گذاران را متقاعد کنید که بر روی ایده شما سرمایه گذاری کنند. پس نیاز است تا بتوانید اثبات کنید که ایده شما قابلیت اجرا در سطح جهانی را دارد و می‌توانید از طریق آن به موفقیت مطلوبی دست پیدا کنید. به طور کلی هر چه ایده شما نوآورانه تر و خلاقانه تر باشد، تمایل به سرمایه گذاری بر روی آن هم افزایش پیدا می‌کند. البته باید توجه داشته باشید در شرایطی ایده های بسیار خاص که آزمون و خطای خود را گذرانده باشند برای سرمایه‌گذاران مطلوب نیستند و شاید در طی مسیر جذب سرمایه با چالش و مشکل روبرو شوید. پس بهتر است با دریافت مشاوره از افراد متخصص و مجرب در این زمینه یک ایده بهینه و خلاقانه را برای ارائه به سرمایه‌گذاران کشور مقصد آماده سازی کنید تا احتمال تایید درخواست و در راستای آن جذب سرمایه، افزایش پیدا کند.

 

شرایط دریافت نامه حمایتی

همانطور که در بخش قبل گفتیم یکی از شرایط اصلی برای اخذ ویزای استارتاپ کشورهای مختلف، دریافت نامه حمایتی است. در واقع نامه حمایتی باید از سوی یک سازمان تایید شده و معتبر برای فرد متقاضی ویزا صادر شده باشد. به طور کلی سازمان های معتبر برای دریافت نامه حمایتی به سه دسته  Angel Investor Groups، Venture Capital Firms و Business Incubators تقسیم بندی می شوند که هر یک شرایط مشخصی را برای دریافت نامه در نظر می‌گیرند.

مراحل اخذ نامه حمایتی از انواع سازمان های معتبر تعیین شده به شرح زیر است:

 

  1. آماده سازی یک ارائه کوتاه در خصوص ایده استارتاپی مورد نظر (pitch deck) از بیزینس پلن
  2. ارسال درخواست به یکی از سه سازمان ذکر شده برای ارزیابی و بررسی ایده و بیزینس پلن
  3. تنظیم قرار مصاحبه با سازمان های تعیین شده به منظور دریافت تاییدیه نامه حمایتی
  4. عقد قرارداد سرمایه گذاری با یک سازمان مشخص و پرداخت هزینه مشخص بر اساس شرایط آن سازمان
  5. دریافت نام حمایتی
  6. ارسال درخواست کامل ویزای استارتاپ به اداره مهاجرتی کشور مقصد برای اخذ اقامت

 

مزایای ویزای استارت آپ چیست؟

در اختیار داشتن ویزای استارتاپ مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه دارد. مهمترین وضعیت این ویزا امکان راه اندازی استارتاپ مورد نظر تحت یک بستر اقتصادی استوار و قدرتمند است. در واقع  شما می توانید از تمام امکانات و شرایط مطلوب برای راه اندازی اصولی کسب و کار در کشور مقصد بهره مند شوید. در نتیجه در طول این مسیر با محدودیت و چالش های کمتری مواجه خواهید شد و می‌توانید تمرکز اصلی را بر روی پیش برد استارتاپ به خرج دهید.

به عنوان دیگر مزیت ویزای استارتاپ می توانیم به امکان مهاجرت با حداکثر ۵ فرد دیگر به عنوان شریک در روند راه اندازی استارتاپ اشاره کنیم.

باید بدانید که در شرایطی شما می توانید برای پیشبرد بهتر و هموار تر اهداف خود، در جهت به ثمر رساندن استارتاپ از دولت کشور مقصد وام کسب و کار دریافت کنید.

 

ویزای استارتاپ؛ بهترین گزینه برای صاحبین ایده و متقاضیان کارآفرینی

در این مطلب سعی داریم به بررسی شرایط کلی و مزایای اخذ ویزای استارتاپ بپردازیم و همچنین بهترین کشورهای ارائه دهنده ای ویزا را هم به شما معرفی کردیم. با توجه به موارد ذکر شده به احتمال زیاد می توانید به اهمیت این ویزا پی ببرید. در نتیجه در صورتی که صاحب یک ایده و متقاضی راه اندازی کسب و کار در کشور قدرتمند از لحاظ اقتصادی هستید، فرصت طلایی برای شما فراهم شده است تا بتوانید از این طریق به فعالیت های کارآفرینی بپردازید و در مسیر گسترش و توسعه استارتاپ خود گام بردارید.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره تخصصی و رایگان و خدمات بهینه سازی ایده استارتاپی، تدوین بیزینس پلن، ثبت برند و شرکت بین المللی و اخذ ویزای استارت آپ به صورت صفر تا صد، وب سایت اپلای 4 را به شما پیشنهاد کنیم.

 

 

مهاجرت کاری

پست های مرتبط

17 ابزار کاربردی هوش مصنوعی در طراحی وبسایت

17 ابزار کاربردی هوش مصنوعی در طراحی وبسایت ابزارهای هوش مصنوعی (AI)…

۱۱ مرداد ۱۴۰۳

شرکت در دوره اوسبیلدونگ آلمان

بهترین رشته ها برای شرکت در دوره اوسبیلدونگ آلمان آوسبیلدونگ یک دوره…

۲۱ آبان ۱۴۰۲

مهاجرت کاری به تهران به صرفه است یا خیر؟

تهران به عنوان پایتخت ایران، یکی از شهرهای بزرگ و پرتراکم است…

۱۶ آبان ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید